COMUNICAT DE PRESĂ
Planificare strategică și simplificarea procedurilor administrative la nivelul Municipiului Târnăveni
Autoritatea publică locală a municipiului Târnăveni susține dezvoltarea unui management performant, creșterea transparenței, eticii și integrității la nivel instituțional, precum și îmbunătățirea accesului și a calității serviciilor furnizate către cetățeni. În vederea atingerii acestui obiectiv, Municipiul Târnăveni, în calitate de Beneficiar, a semnat Contractul de finanțare cu fonduri nerambursabile nr. 398/ 31.07.2019, în cadrul Programului Operational Capacitate Administrativă (POCA), finanțat din Fondul Social European (FSE), Cererea de proiecte POCA/471/2/1 (CP12/2018 pentru regiunile mai puțin dezvoltate) – Fundamentarea deciziilor, planificare strategică și măsuri de simplificare pentru cetățeni la nivelul administrației publice locale din regiunile mai putin dezvoltate, Obiectivul Specific 2.1: Introducerea de sisteme și standarde comune în administrația publică locală ce optimizează procesele orientate către beneficiari, în concordanță cu SCAP.
Scopul proiectului cu titlul ”Planificare strategică și simplificarea procedurilor administrative la nivelul Municipiului Târnăveni” cod SIPOCA 666/ cod MySMIS 129682, este de a oferi o alternativă la modul clasic de livrare a serviciilor gestionate de municipalitate, asigurându-se astfel:
- accesul facil și imediat la serviciile publice, care să fie disponibile non-stop și accesibile de acasă, de la serviciu sau din orice alta locație, independent de tipul de dispozitiv folosit, PC/ laptop sau dispozitive (telefoane, tablete) mobile.
- identitatea electronică a cetățeanului – acces la servicii electronice, utilizând un mijloc de comunicare uzual – adresa de e-mail pentru autentificarea în portalul primăriei, trasabilitatea datelor cu caracter personal, solicitate și transmise cetățenilor, cu respectarea legislației în vigoare, implementarea unei aplicații de gestiune integrată a comunicării cu cetățeanul.
- schimbul electronic de documente, completarea de formulare online, furnizarea de notificări automate si dovezi referitoare la manipularea datelor transmise.
Obiectivul general al proiectului constă în consolidarea capacității instituționale și eficientizarea activității la nivelul autoritatii publice locale, prin planificare strategică, simplificarea procedurilor administrative și reducerea birocrației pentru cetățeni, implementând măsuri din perspectiva back-office (adaptarea procedurilor interne de lucru, digitalizarea arhivelor) și front-office, pentru serviciile publice furnizate.
Obiectivele specifice ale proiectului:
OS1. Dezvoltarea capacitații necesare in vederea fundamentării deciziilor si planificării strategice pe termen lung, prin elaborarea Strategiei de Dezvoltare Integrată a Municipiului Târnăveni 2021-2027, inclusiv a componentei de dezvoltare a economiei circulare la nivelul Municipiului.
OS2. Implementarea unor măsuri de simplificare pentru cetățeni, in corespondenta cu Planul integrat pentru simplificarea procedurilor administrative aplicabile cetățenilor din perspectiva front-office, dar și back-office, prin dezvoltarea și adaptarea aplicaților existente și introducerea unor soluții aplicative noi, care vor furniza digital fluxurile de lucru de baza din cadrul instituției, asigurând astfel accesul online la serviciile publice gestionate de Municipiul Târnăveni
OS3. Dezvoltarea cunoștințelor și abilitaților personalului din cadrul Municipiului Târnăveni, in vederea sprijinirii măsurilor vizate de proiect. Este avuta in vedere formarea/instruirea, evaluarea/testarea și certificarea competentelor/cunoștințelor dobândite pentru 30 persoane, din cadrul grupului țintă, in ceea ce privește utilizarea soluțiilor informatice implementate in cadrul proiectului.
Rezultate previzionate:
- Elaborarea Strategiei de dezvoltare integrată a Municipiului Târnăveni 2021-2027
- Simplificarea procedurilor administrative și reducerea birocrației pentru cetățeni. lmplementarea unei platforme integrate pentru servicii electronice
- lnstruirea utilizatorilor și administratorilor soluțiilor informatice implementate
- Informare și publicitate
Data de începere a proiectului: 1.08.2019
Perioada de implementare: 30 de luni, respectiv până 31.01.2022
Bugetul necesar implementării proiectului:
Valoare totala eligibilă (lei) |
Valoare totala neeligibilă (lei) |
Contribuția proprie eligibilă (lei) |
Valoare nerambursabilă finanțată prin proiect (lei) |
3.977.810,78 | 0 | 79.556,22 | 3.898.254,56 |
*Valorile exprimate contin TVA.
Măsuri orizontale:
Proiectul asigură aplicarea principiilor orizontale din Acordul de parteneriat (Secțiunea 1B- Aplicarea principiilor orizontale menționate la articolele 5, 7 și 8 din Regulamentul UE nr. 1303/ 2013) relativ la dezvoltarea durabilă, accesibilitate, egalitatea de șanse.
- Egalitatea de șanse
- Egalitatea de gen
- Nediscriminare
- Accesibilitate persoane cu dizabilități
- Schimbări demografice
- Dezvoltare durabilă
- Poluatorul plătește
- Protecția biodiversității
- Utilizarea eficientă a resurselor
- Atenuarea și adaptarea la schimbările climatice
- Reziliența la dezastre
Primar,
Sorin Megheșan
Manager de proiect, Responsabil comunicare,
Mirela- Oana Petru Celestin Beleanu