nr. 1 din 30 ianuarie 2025 privind stabilirea modalității de gestiune a Serviciului de Salubrizare, activitățile ”Curăţarea şi transportul zăpezii de pe căile publice din localitate şi menţinerea în funcţiune a acestora pe timp de polei sau de îngheţ” și ”Măturatul, spălatul și stropitul căilor publice din localitate, inclusiv colectarea și transportul deșeurilor de pământ și pietre provenite de pe căile publice la depozitele de deșeuri, precum și a deșeurilor provenite din coșurile stradale la depozitele de deșeuri și/sau la instalațiile de tratare” și aprobarea Documentației de fundamentare tehnico-economică

ROMÂNIA
JUDEȚUL MUREȘ
MUNICIPIUL TÂRNĂVENI
CONSILIUL LOCAL                                                                                        

HOTĂRÂREA nr.1/30 ianuarie 2025
privind stabilirea modalității de gestiune a Serviciului de Salubrizare, activitățile ”Curăţarea şi transportul zăpezii de pe căile publice din localitate şi menţinerea în funcţiune a acestora pe timp de polei sau de îngheţ” și ”Măturatul, spălatul și stropitul căilor publice din localitate, inclusiv colectarea și transportul deșeurilor de pământ și pietre provenite de pe căile publice la depozitele de deșeuri, precum și a deșeurilor provenite din coșurile stradale la depozitele de deșeuri și/sau la instalațiile de tratare” și aprobarea Documentației de fundamentare tehnico-economică

 

Consiliul local al municipiului Târnăveni, judeţul Mureș in sedinta ordinara din  30 ianuarie 2025;

Analizând Referatul de aprobare al inițatorului nr. 23278/ 23.12.2024, Raportul de Specialitate nr. 23279 / 23.12.2024 al Compartimentului Unitate Locală de Monitorizare, precum și Avizele comisiilor de specialitate ale Consiliului Local Târnăveni;

Având în vedere:

  • Prevederile art. 1 alin. (4) lit. d) și ale art. 7 alin. (1) lit. b) din LEGEA nr. nr. 51/2006 a serviciilor comunitare de utilităţi publice, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
  • Prevederile art. 4, art. 12, art. 14 și art. 21, din LEGEA nr. 101 din 25 aprilie 2006 (*republicată*) a serviciului de salubrizare a localităților, cu modificarile si completarile ulterioare

În conformitate cu prevederile Legii nr. 24/2000 privind Normele de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative, republicată cu modificările și completările ulterioare;

În temeiul dispoziţiilor  art. 129 alin. (1) alin. (2) lit. d) coroborat cu alin. (7) lit. n), art. 139 alin.(1), art. 196 alin. (1) lit. a) și art. 197 din OUG nr. 57/03.07.2019 privind Codul Administrativ, cu modificările și completările ulterioare,

HOTĂRĂŞTE:

Art.1.Se aprobă modalitatea de gestiune a Serviciului de Salubrizare, activitățile ”Curăţarea şi transportul zăpezii de pe căile publice din localitate şi menţinerea în funcţiune a acestora pe timp de polei sau de îngheţ” și ”Măturatul, spălatul și stropitul căilor publice din localitate, inclusiv colectarea și transportul deșeurilor de pământ și pietre provenite de pe căile publice la depozitele de deșeuri, precum și a deșeurilor provenite din coșurile stradale la depozitele de deșeuri și/sau la instalațiile de tratare” în conformitate cu prevederile art. 22 alin. (2) lit. b) din Legea nr. 51/2006, respectiv Gestiune delegată.

Art. 2. Se aprobă modalitatea de atribuire a Contractului de delegare, pentru Serviciul de salubrizare menționat la art. 1 din prezenta hotărâre, în conformitate cu prevederile art. 114 din Legea nr. 98/2016 privind achizițiile publice, respectiv Acord-cadruîncheiat pe o perioadă de 4 ani.

Art. 3. Se aprobă Studiul de oportunitate și fundamentare a deciziei de delegare a gestiunii Serviciului de salubrizare, Activitățile specifice ”Curăţarea şi transportul zăpezii de pe căile publice din localitate şi menţinerea în funcţiune a acestora pe timp de polei sau de îngheţ” și ”Măturatul, spălatul și stropitul căilor publice din localitate, inclusiv colectarea și transportul deșeurilor de pământ și pietre provenite de pe căile publice la depozitele de deșeuri, precum și a deșeurilor provenite din coșurile stradale la depozitele de deșeuri și/sau la instalațiile de tratare”, în conformitate cu documentația atașată ca Anexa nr. 1 la prezenta hotărâre.

Art. 4. Se aprobă Caietul de sarcini al Serviciului de Salubrizare a Municipiului TârnăveniActivitățile specifice ”Curăţarea şi transportul zăpezii de pe căile publice din localitate şi menţinerea în funcţiune a acestora pe timp de polei sau de îngheţ” și ”Măturatul, spălatul și stropitul căilor publice din localitate, inclusiv colectarea și transportul deșeurilor de pământ și pietre provenite de pe căile publice la depozitele de deșeuri, precum și a deșeurilor provenite din coșurile stradale la depozitele de deșeuri și/sau la instalațiile de tratare”, în conformitate cu documentația atașată ca Anexa nr. 2 la prezenta hotărâre.

Art. 5. Se aprobă Regulamentul Serviciului de Salubrizare a Municipiului TârnăveniActivitățile specifice ”Curăţarea şi transportul zăpezii de pe căile publice din localitate şi menţinerea în funcţiune a acestora pe timp de polei sau de îngheţ” și ”Măturatul, spălatul și stropitul căilor publice din localitate, inclusiv colectarea și transportul deșeurilor de pământ și pietre provenite de pe căile publice la depozitele de deșeuri, precum și a deșeurilor provenite din coșurile stradale la depozitele de deșeuri și/sau la instalațiile de tratare”, în conformitate cu documentația atașată ca Anexa nr. 3 la prezenta hotărâre.

Art. 6. Se aprobă modelul de Contract de delegare format dinAcord-cadru de delegare a gestiunii activităților de salubrizare,Activitățile specifice ”Curăţarea şi transportul zăpezii de pe căile publice din localitate şi menţinerea în funcţiune a acestora pe timp de polei sau de îngheţ” și ”Măturatul, spălatul și stropitul căilor publice din localitate, inclusiv colectarea și transportul deșeurilor de pământ și pietre provenite de pe căile publice la depozitele de deșeuri, precum și a deșeurilor provenite din coșurile stradale la depozitele de deșeuri și/sau la instalațiile de tratare” și Contract subsecvent în conformitate cu documentația atașată ca Anexa nr. 4 la prezenta hotărâre.

Art. 7. Se aprobă Caietul de sarcini specific al achiziției în conformitate cu documentația atașată ca Anexa nr. 5 la prezenta hotărâre.

Art. 8. Se aprobă Formularele pentru depunerea ofertelor în conformitate cu documentația atașată ca Anexa nr. 6 la prezenta hotărâre.

Art. 9. Se aprobă Strategia de contractare pentru atribuirea unui acord-cadru de delegare a gestiunii activităților de salubrizare, Activitățile specifice ”Curăţarea şi transportul zăpezii de pe căile publice din localitate şi menţinerea în funcţiune a acestora pe timp de polei sau de îngheţ” și ”Măturatul, spălatul și stropitul căilor publice din localitate, inclusiv colectarea și transportul deșeurilor de pământ și pietre provenite de pe căile publice la depozitele de deșeuri, precum și a deșeurilor provenite din coșurile stradale la depozitele de deșeuri și/sau la instalațiile de tratare”în conformitate cu documentația atașată ca Anexa nr. 7 la prezenta hotărâre.

Art. 10.Cu aducerea la îndeplinire a prevederilor prezentei hotărâri răspunde Primarul Municipiului Târnăveniprin Aparatul de specialitate.

 

       Presedinte de sedinta
       Candea Ciprian Florin                                                                            Contrasemeneaza
                                                                                                                        Secretar General
                                                                                                                        
Stefan Blanaru

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ROMÂNIA

Județul Mureș

Municipiul Târnăveni

Direcția tehnică, Urbanism, Amenajarea teritoriului

Nr. 23279/ 23.12.2024

 

 

RAPORT DE SPECIALITATE

privind stabilirea modalității de gestiune a Serviciului de Salubrizare, activitățile ”Curăţarea şi transportul zăpezii de pe căile publice din localitate şi menţinerea în funcţiune a acestora pe timp de polei sau de îngheţ” și ”Măturatul, spălatul și stropitul căilor publice din localitate, inclusiv colectarea și transportul deșeurilor de pământ și pietre provenite de pe căile publice la depozitele de deșeuri, precum și a deșeurilor provenite din coșurile stradale la depozitele de deșeuri și/sau la instalațiile de tratare” și aprobarea Documentației de fundamentare tehnico-economică

 

 

Serviciul de salubrizare, activitățile specifice ”Curăţarea şi transportul zăpezii de pe căile publice din localitate şi menţinerea în funcţiune a acestora pe timp de polei sau de îngheţ” și ”Măturatul, spălatul și stropitul căilor publice din localitate, inclusiv colectarea și transportul deșeurilor de pământ și pietre provenite de pe căile publice la depozitele de deșeuri, precum și a deșeurilor provenite din coșurile stradale la depozitele de deșeuri și/sau la instalațiile de tratare” este prestat în baza unui CONTRACT DE CONCESIUNE, încheiat între Municipiul TÂRNĂVENI și S.C. Schuster Ecosal S.R.L.sub nr. de înregistrare 25/ 11.07.2019 , cu termen de valabilitate până la data de 28.02.2025.

În data de 11.03.2024 UAT Municipiul Târnăveni a încheiat Contractul de consultanță nr. 9 cu societatea SAH-10 MANAGEMENT S.R.L. având ca obiect elaborarea unei documentații tehnico-economice în scopul atribuirii unui contract de delegare a gestiunii serviciului de salubrizare, activitățile specifice ”Curăţarea şi transportul zăpezii de pe căile publice din localitate şi menţinerea în funcţiune a acestora pe timp de polei sau de îngheţ” și ”Măturatul, spălatul și stropitul căilor publice din localitate, inclusiv colectarea și transportul deșeurilor de pământ și pietre provenite de pe căile publice la depozitele de deșeuri, precum și a deșeurilor provenite din coșurile stradale la depozitele de deșeuri și/sau la instalațiile de tratare”.

Documentația a fost finalizată și recepționată de UAT Municipiul Târnăveni la data de 23.12.2024.

Concluziile studiului de oportunitate în urma fezabilității tehnico-economice au prezentat ca optimă soluția de delegare a gestiunii serviciului, gestiunea delegată, iar ca modalitate de atribuire, Contractul de delegare să fie sub forma unui acord-cadru cu o durată de maxim 4 ani.

 

La nivelul studiului de oportunitate au fost analizate trei scenarii privind modalitatea de gestiune a Serviciului, respectiv:

  • Scenariul 1 – Gestiune directă varianta ”SERVICIU PUBLIC” înființat la nivelul UAT Municipiul TÂRNĂVENI
  • Scenariul 2 – Gestiune directă varianta ”SOCIETATE reglementată de Legea 31/1990” înființată de UAT Municipiul Târnăveni ca unic acționar
  • Scenariul 3 – Gestiune delegată

În urma Raportului de analiză comparativă dintre cadrul legal și cel instituțional, Consultantul a acordat punctaj fiecărui scenariu, având la bază argumente administrative și contextuale, punctajele finale fiind:

Indicator de referință Scenariu 1 Scenariu 2 Scenariu 3
Punctaj TOTAL obținut -40 -20 40

 

În aplicarea Scenariului 3 au fost identificate trei variante de atribuire a Contractului de delegare:

  • Varianta [1] – contract de achiziție publică de servicii, procedura de achiziție urmând a se desfășura cu respectarea prevederilor Legii nr. 98 / 2016 privind achizițiile publice;
  • Varianta [2] – contract de concesiune de servicii, procedura de achiziție urmând a se desfășura cu respectarea prevederilor Legii nr. 100 / 2016 privind concesiunile de servicii și lucrări;
  • Varianta [3] – acord-cadru de servicii reglementat de Legea 98/2016.

Analizând cele trei ipoteze în baza datelor de la cap. 5 din Studiului de oportunitate, Consultantul recomandă aplicarea Scenariului 3, respectiv gestiune delegată, iar ca formă de contract atribuirea prin acord-cadru de servicii, cu încheierea de contracte subsecvente, acest tip de contract, prin flexibilitatea referitoare la adaptabilitatea specifică tipului de serviciu, fiind cel care va asigura un flux cât mai eficient al resurselor financiare și permite o modificare anuală a cantitățiilor de servicii necesare pe operațiuni specifice în funcție de contextul fiecărui an calendaristic, ținând cont în mod clar de condițiile meteo, acestea reprezentând riscul cel mai mare al flexibilității serviciului.

 

Caietul de sarcini al serviciului este valabil pentru gestiunea activitățiilor specifice de salubrizare ”Curăţarea şi transportul zăpezii de pe căile publice din localitate şi menţinerea în funcţiune a acestora pe timp de polei sau de îngheţ” și ”Măturatul, spălatul și stropitul căilor publice din localitate, inclusiv colectarea și transportul deșeurilor de pământ și pietre provenite de pe căile publice la depozitele de deșeuri, precum și a deșeurilor provenite din coșurile stradale la depozitele de deșeuri și/sau la instalațiile de tratare” de pe raza administrativ teritorială a Municipiului TÂRNĂVENI, Județul Mureș și stabilește condițiile de desfășurare a activităților specifice serviciului de salubrizare, în speță a activitățiilor de  (”DESZĂPEZIRE”) și (”SALUBRIZARE STRADALĂ”) stabilind cerințele tehnice și organizatorice minimale necesare funcționării acestui serviciu în condiții de eficiență și siguranță.

 

Regulamentul serviciului stabilește cadrul juridic unitar privind organizarea și desfășurarea serviciului de salubrizare, definind modalitățile și condițiile-cadru ce trebuie îndeplinite pentru asigurarea serviciului de salubrizare, indicatorii de performanță ai serviciului, cerințele fundamentale aplicabile serviciului, raporturile dintre operatori și utilizatori.

 

Acordul-cadru și Contractul subsecvent stabilesc toate elementele de natură tehnic, financiară, juridică și administrativă ce vor guverna relația dintre Delegatar și Delegat.

 

Pe baza documentației tehnico-economice elaborată de Consultant și ținând cont de specificitatea Municipiului, reprezentanții autorității executive au stabilit cantitățiile minime și maxime ale prestațiilor de servicii de salubrizare pentru fiecare din operațiunile activitățiilor de salubrizare, astfel:

  • Pentru acordul-cadru, respectiv perioada de 4 ani sunt stabilite următoarele cantități de servicii, minime și maxime:
  • Cantități centralizate aferente Operațiunii [ID-1] – MĂTURAT MECANIZAT CAROSABIL ȘI TROTUARE:

Cantitățile detaliate pe tronsoane sunt prezentate în Anexa nr. 11, Tabelul 1 la Caietul de sarcini al Serviciului, elaborat conform Legii 101/2006.

Cantitățile minime și maxime au fost stabilite prin flexibilizarea duratei efective de prestare în cadrul unui an calendaristic, respectiv a perioadei în care activitatea va fi prestată (intervalul de săptămâni), influențată de condițiile meteorologice.

  • Cantități centralizate aferente Operațiunii [ID-2] – MĂTURAT MANUAL CAROSABIL ȘI TROTUARE/ALEI/STAȚII:

Cantitățile detaliate pe tronsoane sunt prezentate în Anexa nr. 11, Tabelul 2 la Caietul de sarcini al Serviciului, elaborat conform Legii 101/2006.

Cantitățile minime și maxime au fost stabilite prin flexibilizarea duratei efective de prestare în cadrul unui an calendaristic de prestare, respectiv a perioadei în care activitatea va fi prestată (intervalul de săptămâni), influențată de condițiile meteorologice.

  • Cantități centralizate aferente Operațiunii [ID-3] – RĂZUIT RIGOLE:

Cantitățile detaliate pe tronsoane sunt prezentate în Anexa nr. 11, Tabelul 3 la Caietul de sarcini al Serviciului, elaborat conform Legii 101/2006.

Cantitățile minime și maxime au fost stabilite prin numărul efectiv de treceri, respectiv realizare a activității, în scenariul minim fiind efectuată o singură trecere pe toate tronsoanele stabilite de AC, iar în scenariul maxim urmând a fi prestate două treceri în anul calendaristic.

  • Cantități centralizate aferente Operațiunii [ID-4] – SPĂLAT MECANIZAT:

Cantitățile detaliate pe tronsoane sunt prezentate în Anexa nr. 11, Tabelul 4 la Caietul de sarcini al Serviciului, elaborat conform Legii 101/2006.

Cantitățile minime și maxime au fost stabilite prin numărul efectiv de treceri, respectiv realizare a activității, în scenariul minim fiind efectuată o singură trecere pe toate tronsoanele stabilite de AC, iar în scenariul maxim urmând a fi prestate două treceri în anul calendaristic.

  • Cantități centralizate aferente Operațiunii [ID-5] – STROPIT MECANIZAT:

Cantitățile detaliate pe tronsoane sunt prezentate în Anexa nr. 11, Tabelul 5 la Caietul de sarcini al Serviciului, elaborat conform Legii 101/2006.

Cantitățile minime și maxime au fost stabilite prin numărul efectiv de treceri, respectiv realizare a activității, în scenariul minim fiind efectuate un număr estimat de treceri pe săptămână pe fiecare tronson stradal ținând cont de gradul de importanță al acestora, iar în scenariul maxim au fost adăugate treceri suplimentare, dacă condițiile meteo impun realizarea acestei activități.

  • Cantități centralizate aferente Operațiunii [ID-6] – DESZĂPEZIRE MECANIZATĂ:

Cantitățile detaliate pe tronsoane sunt prezentate în Anexa nr. 11, Tabelul 6 la Caietul de sarcini al Serviciului, elaborat conform Legii 101/2006.

Cantitățile minime și maxime au fost stabilite prin flexibilizarea duratei efective de prestare în cadrul unui an calendaristic, respectiv a perioadei în care activitatea va fi prestată (intervalul de săptămâni), influențată de condițiile meteorologice.

La această activitatea s-au prevăzut și un număr de ore tehnologice, acestea fiind ore alocate pentru deplasarea de la bază la traseele de lucru și retur după terminarea activității.

  • Cantități centralizate aferente Operațiunii [ID-7] – DESZĂPEZIRE MANUALĂ:

Cantitățile detaliate pe tronsoane sunt prezentate în Anexa nr. 11, Tabelul 7 la Caietul de sarcini al Serviciului, elaborat conform Legii 101/2006.

Cantitățile minime și maxime au fost stabilite prin flexibilizarea duratei efective de prestare în cadrul unui an calendaristic, respectiv a perioadei în care activitatea va fi prestată (intervalul de săptămâni), influențată de condițiile meteorologice.

  • Cantitățiile pentru un contract subsecvent au fost stabilite pe principiul perioadelor de prestare și/sau numărul de treceri pentru fiecare operațiune specifică, cantitățiile fiind următoarele:
Nr. ID Denumire operațiune Um Cantități minime pentru un an calendaristic Cantități maxime pentru un an calendaristic
0 1 2 3 4
1 Măturat mecanizat carosabil 1000mp 7.261 8.298
2 Măturat manual carosabil, alei, trotuare, etc 1000mp 1.314 1.690
3 Răzuit rigole mp 35.972 71.945
4 Spălat mecanizat carosabil 1000mp 101 201
5 Stropit mecanizat carosabil 1000mp 1.929 2.540
6 Deszăpezire mecanizată ore acţiune 149 211
7 Deszăpezire manual 1000mp 162 229
  • La stabilirea tarifelor unitare aplicabile în contract s-a utilizat valoarea programată anuală pentru fiecare operațiune, ținând cont de fezabilitatea tehnică și economică detaliată la nivelul Studiului de oportunitate și cantitățiile maxime anuale, tarifele rezultate fiind următoarele:
  • În baza tarifelor stabilite mai sus, Valoarea estimată a acordului-cadru este următoarea:
  • În baza tarifelor stabilite mai sus, Valoarea estimată a unui contract subsecvent este următoarea:

 

                Față de cele sus menționate, propunem spre analiză și aprobare autorității deliberative proiectulde hotărâre privind stabilirea modalității de gestiune a Serviciului de Salubrizare, activitățile ”Curăţarea şi transportul zăpezii de pe căile publice din localitate şi menţinerea în funcţiune a acestora pe timp de polei sau de îngheţ” și ”Măturatul, spălatul și stropitul căilor publice din localitate, inclusiv colectarea și transportul deșeurilor de pământ și pietre provenite de pe căile publice la depozitele de deșeuri, precum și a deșeurilor provenite din coșurile stradale la depozitele de deșeuri și/sau la instalațiile de tratare” și aprobarea Documentației de fundamentare tehnico-economică.

 

  • Compartiment Unitate Locală de Monitorizare,
  • Rodica Costea

 

                                   Director executiv adjunct,

                                               Celestin Beleanu

 

 

ROMÂNIA

Județul Mureș

Municipiul Târnăveni

Nr. 23278/ 23.12.2024

Referat de aprobare

privindstabilirea modalității de gestiune a Serviciului de Salubrizare, activitățile ”Curăţarea şi transportul zăpezii de pe căile publice din localitate şi menţinerea în funcţiune a acestora pe timp de polei sau de îngheţ” și ”Măturatul, spălatul și stropitul căilor publice din localitate, inclusiv colectarea și transportul deșeurilor de pământ și pietre provenite de pe căile publice la depozitele de deșeuri, precum și a deșeurilor provenite din coșurile stradale la depozitele de deșeuri și/sau la instalațiile de tratare” și aprobarea Documentației de fundamentare tehnico-economică

Serviciul de salubrizare, activitățile specifice ”Curăţarea şi transportul zăpezii de pe căile publice din localitate şi menţinerea în funcţiune a acestora pe timp de polei sau de îngheţ” și ”Măturatul, spălatul și stropitul căilor publice din localitate, inclusiv colectarea și transportul deșeurilor de pământ și pietre provenite de pe căile publice la depozitele de deșeuri, precum și a deșeurilor provenite din coșurile stradale la depozitele de deșeuri și/sau la instalațiile de tratare” este prestat în baza unui CONTRACT DE CONCESIUNE, încheiat între Municipiul TÂRNĂVENI și S.C. Schuster Ecosal S.R.L.sub nr. de înregistrare 25/ 11.07.2019, cu termen de valabilitate până la data de 28.02.2025.

               

                Având în vedere:

  • Prevederile art. 1 alin. (4) lit. d) și ale art. 7 alin. (1) lit. b) din LEGEA nr. nr. 51/2006 a serviciilor comunitare de utilităţi publice, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
  • Prevederile art. 4, art. 12, art. 14 și art. 21, din LEGEA nr. 101 din 25 aprilie 2006 (*republicată*) a serviciului de salubrizare a localităților, cu modificarile si completarile ulterioare

Coroborat cu faptul că la data de 28.02.2025 va înceta durata de prestare a Contractului de concesiune, încheiat între Municipiul TÂRNĂVENI și S.C. Scuster Ecosal S.R.L., aprobat prin HCL nr. 33/ 28.03.2019 și HCL nr. 95 /30.10.2024,

Ținând cont de datele stabilite la nivelul documentației tehnico-economice elaborată de Consultantul S.C. SAH-10 MANAGEMENT SRL,

În scopul asigurării continuității serviciului de salubrizare, activitățile specifice ”Curăţarea şi transportul zăpezii de pe căile publice din localitate şi menţinerea în funcţiune a acestora pe timp de polei sau de îngheţ” și ”Măturatul, spălatul și stropitul căilor publice din localitate, inclusiv colectarea și transportul deșeurilor de pământ și pietre provenite de pe căile publice la depozitele de deșeuri, precum și a deșeurilor provenite din coșurile stradale la depozitele de deșeuri și/sau la instalațiile de tratare”

Propun spre aprobare Proiectul de hotărâre privind stabilirea modalității de gestiune a Serviciului de Salubrizare, activitățile ”Curăţarea şi transportul zăpezii de pe căile publice din localitate şi menţinerea în funcţiune a acestora pe timp de polei sau de îngheţ” și ”Măturatul, spălatul și stropitul căilor publice din localitate, inclusiv colectarea și transportul deșeurilor de pământ și pietre provenite de pe căile publice la depozitele de deșeuri, precum și a deșeurilor provenite din coșurile stradale la depozitele de deșeuri și/sau la instalațiile de tratare” și aprobarea Documentației de fundamentare tehnico-economică.

 

PRIMAR,
Sorin Megheșan